21 Şubat 2010 Pazar

hayat aritmatiği, duygu devinimi

İnsan ömrü ne kadardır? Japonya'nın bilmem ne adasında ortalama 100, Kuzey Irak da ise 40 yıl. Su çiçeğinin hala canlar aldığı ülkeler var, adını bile duymadığım; haritadaki yerini bile bilmediğim. Mars bile daha yakın oralardan bana.

Ortalama insan ömrü ne kadardır? 50 mi desem 60 mı? Liberal bir tavırla 55 diyeyim. Sıkışırsam 60'a yuvarlarım.

Ortalama insan ömrü kaç gündür? 365 çarpı 55. Artık yılları hesaplayasım yok. Hesaplayasım olsa bulduğuma sayıya 13 ya da 12 eklerdim.

365 çarpı 55 kaçtır? 20.075. Kabaca 20.075. Bu kadar büyük bir sayıya zarafet katmak zor olur zaten.

İnsanın yaşayabileceği kaç duygu var? Tam 76 tane. Temel piskoloji bilgisi. 76 insani duygu.

Bir insan günde kaç kez duygusal değişim yaşar? Ortalama insan ömrü ne kadardır gibi öngörülmesi zor bir soru. Kimi gün yataktan çıkmaz insan ya da hep aynı şeyi, aynı duygu ile düşünür. Bir başka gün ise fırtınalar kopar yüreğinde ve beyninde. Duyguları o kadar çok değişir ki gününün kontrolü elinden kaçar. Alışkın değildir ki bu yoğunluğa. 27 kez duygu değişimi yaşar insan demek istedi bir an da canım. 27 ayrı duygu demiyorum, 27 duygu değişimi. Gayet makul bir sayı oldu bence 27.

Bir insan ömrü boyunca kaç kez duygu değişimi yaşar? Kafamdan uydurduğum ortalama insan ömrünü yine kafamdan uydurduğum insanın günde yaşayacağı ortalama duygu değişimi ile çarparak bir sonuç bulabilirim.

20.075 çarpı 27 kaçtır? Buldum. 542.025.

Giriştim, geliştirdim, şimdi de sonuç. Hiçbir insan mevcut 76 duygudan daha farklı bir duygu yaşayamaz. Çünkü yok. Hayat bu 76 duygunun dönüşümünden ibaret. Ortalama 542.025 devinim. Beni sizden, sizi bir başkasından, bir başkasının bir diğer başkasından ayıran bu. Devinim.

Hamiş: İnsanın 542.025 seferden oluşan devinimi genel olarak korkuyla başlıyor bence; yine korkuyla bitiyor.

Hiç yorum yok: