26 Şubat 2010 Cuma

Değişim üzerine

Değişim zordur. İleriye, müspete, doğruya yönelik olan değişim ise gelişimdir. Değişmek, gelişmekse faydalıdır; mamafih fayda peşinde koşmak insana yakışmaz, güzelin ve doğrunun peşinde koşmak yakışır. Fayda her daim zamana yenilir.

Düzenli görüşmüyoruz seninle, bazen araya mevsimler giriyor. Seni her gördüğümde ise bana farklı hikayeler anlatıyorsun. İşinden bahsediyorsun bazen; hemde nefes almaksızın, büyük bir iştahla. Sonra araya biraz zaman giriyor ve dine döndüğünü behsediyorsun "Değiştim artık, beş vekit namaz kılıyorum" diyorsun. Sonra aradan aylar geçiyor "Gözlerime böyle bakma, sana hesap vermek zorunda değilim" diyorsun, beni yok sayarcasına. Sonraki görüşmemizde sen yine değişmiş olarak karşıma çıkıyorsun. Son bir yılda kaç kez bana "elveda" dedin anımsıyor musun?

Bu böyle devam ediyor. Her değişim zorlu bir viraj bence. Kontrol edemezsen yoldan çıkıyorsun. Senin yoldan çıktığını görüyorum bazen. Hayata tutunamayan halinde ise kendimi buluyorum. Her seferinde yeniden başlayacak gücün var ama. Ben senin kadar hızlı ayağa kalkamıyorum.

Yine, yeni biri var sanırım hayatında. Sana sevdalı birilerinin olmadığı bir rastlaşmamız olmadıki hiç. Bu sefer acımasız olacağımdan ne kastettiğini bilemiyorum. Acımasızlığı ne sana, ne de başkasına yakıştıramam. Neye ya da kime karşı acımasız olmayı düşünüyorsun bilemiyorum. Umarım sonunda vicdan azabı çeken taraf sen olmazsın.

Bakalım seni bu sefer seni hangi maceralar bekliyor? Kafanda kurguladığın planın ne kadarını uygulayabileceksin? Nasılsa gelişmelerden haberdar olurum ben. Aklına mukayyet olman dileğimle...

Hiç yorum yok: